Sarah Gewert (1/VMV) és Paul F. Sumalowitsch (1/MCM) interjúja a Brand World rendezvényen.

"Olyan otthont szeretnénk teremteni a STIHL számára, amely mindenki számára nyitott"

Sarah Gewert (1/VMV), a marketingért és értékesítésért felelős igazgatósági tag és Paul F. Sumalowitsch (1/MCM), a márka, a kiskereskedelem és a kommunikáció vezetője számára a STIHL waiblingeni 1-es üzemében létrehozott alkotás több mint egyszerű építkezés. Sok évnyi tervezés, projektmunka és építkezés kellett hozzá, de most már készen áll: A STIHL márka világa. Ez egy igazi szenvedélyes projekt mindkettőjük számára. A "Blick ins Werk"-nek adott interjúban elmagyarázzák, hogy miért."

Gewert asszony, milyen érzés újra az 1-es üzemben lenni, és látni ezt az új, nagyon modern irodaházat? Még mindig emlékszik a régi épületre.

SARAH GEWERT: Teljesen fantasztikus. A Brand World megtervezése és felépítése hatalmas vállalkozás volt. A Brand World építészete és természetesen tartalma is lenyűgöző. A lehetőség, hogy ilyen környezetben dolgozhatok - közel a természethez és ilyen hihetetlen mennyiségű zöld környezetben - igazán nagyszerű. A felújított magasépület olyan légkört teremt, amely messze nem hétköznapi. Az irodámban ülve úgy érzem magam, mintha egy faházban lennék.

Az irodaépület felújítása és a Brand World építése kétnagyon különleges projekt, mind építészeti, mind a vállalat szempontjából. Mit gondol, mit jelent a márkavilág a STIHL számára?

SARAH GEWERT: Az 1-es üzem évtizedek óta különleges jelentőséggel bír a STIHL és a Stihl család számára. Korábbi kis múzeumunkban számos kereskedőcsoport látogatott meg minket. A mi elképzelésünk azonban az volt, hogy a vendégek és a látogatók számára lehetővé tegyük, hogy a márkát a maga teljességében élhessék át.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Egy védett tájvédelmi terület közepén hoztuk létre a STIHL márkavilágot, amely otthont ad a márkánknak, és ahol a márka minden aspektusát és minden érzékszervünkkel megtapasztalhatjuk. Ez az a hely, ahol meg akarjuk mutatni munkatársainknak, a hivatalos márkakereskedőknek és a nagyközönségnek, hogy a STIHL sokkal több, mint láncfűrész. A Brand World lehetővé teszi számunkra ezt.

A STIHL márkavilágon belül is folytatódik a feltűnő homlokzati design.
A STIHL márkavilágon belül is folytatódik a feltűnő homlokzati design. A panelek színjátéka a napszaktól, az időjárástól és a fényviszonyoktól függően változik.

Miért fontos a STIHL számára a márkába való befektetés?

SARAH GEWERT: Manapság a vásárlók nem csak egy terméket vásárolnak meg, hanem azt is tudni akarják, hogy mi áll mögötte. A minőség és az innovációs erő mellett erősségeink közé tartozik a nézőpontunk, az emberek velünk kapcsolatos érzései és a vásárlási élmény. Különösen az éles piaci versenyben a márka bizalmat épít. Ezzel eligazítja a fogyasztókat, amikor összetett vásárlási döntéseket kell hozniuk. A STIHL egy igazán szeretett márkává vált.

Sarah Gewert, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja

Focus on employees: Mit jelent a STIHL Brand World belsőleg?

SARAH GEWERT: A STIHL munkatársai nagyon hosszú átlagos szolgálati idővel rendelkeznek. Ez azt mutatja, hogy az embereink mennyire azonosulnak a márkával és a vállalattal, és mennyire jól érzik magukat itt. Azonban mindegyiküknek megvan a maga sajátos feladata, és gyakran csak egy-egy területen dolgozik. Ez azt jelenti, hogy néha szem elől tévesztjük a nagy képet - más szóval a célt, ami a tevékenységünk mögött áll. A Brand World segítségével pontosan ezt láthatja és tapasztalhatja meg. Ez egy nagyszerű hely, ahová elhozhatjuk a családunkat, gyermekeinket, szüleinket, testvéreinket vagy barátainkat. Ez egy olyan hely, amelyhez sok büszkeség és érzelem kapcsolódik. A vállalat minden egyes munkatársa nap mint nap fontos szerepet játszik a márka sikertörténetében.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Alkalmazottként a márka nagykövetei vagyunk a STIHL-en belül és kívül egyaránt. Úgy vélem, hogy a márkavilág nagy szerepet játszik az identitástudat kialakításában. Ez az épület egyesíti magában mindazt, amit képviselünk, és ami márkaként egyedivé tesz minket. Az a lehetőség, hogy a STIHL-t a saját munkakörénél vagy termékportfóliójánál sokkal szélesebb kontextusban is megtapasztalhatja, minden bizonnyal növeli az emberek büszkeségét a vállalatnál való munkavégzés iránt, és tovább erősíti érzelmi kötődésüket. A Brand World fórumot is kínálhat olyan eseményekhez, amelyek célja, hogy új tehetségeket vonzzon a STIHL-hez.

Mi vagyunk a globális piacvezető, és azt szeretnénk, ha ez az önbizalom, ez a büszkeség a Brand Worldön keresztül is kifejezésre jutna.
Sarah Gewert, az igazgatótanács marketingért és értékesítésért felelős tagja
Sarah Gewert, A marketingért és értékesítésért felelős igazgatósági tag
Paul F. Sumalowitsch, a márka, a kiskereskedelem és a kommunikáció vezetője

Mit jelent a Brand World a hivatalos szervizkereskedőinkkel való együttműködés szempontjából?

SARAH GEWERT: A szerződéses kereskedők a mi arcunk a nyilvánosság felé. A márkakereskedők csapatai hozzájárulnak a vállalat sikeréhez, és nagyon közel állnak termékeinkhez és ügyfeleinkhez. A Márkavilág számukra is motiváció és inspiráció forrása.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Szeretnénk továbbá azonosulási érzést kelteni a szerződéses kereskedőink körében, és fenntartani az érzelmi kötődést köztük és a STIHL között. Számunkra a szerződéses kereskedőink nem csak üzleti partnerek. Ők a legfontosabb márkanagykövetek közé tartoznak a végfelhasználók szemében. Sok esetben generációkon átívelő kötelék fűzi őket a STIHL-hez. A Brand World meglátogatása megerősíti ezt a partnerséget.

De a kiállítás a nagyközönség számára is nyitott lesz, nem igaz?

SARAH GEWERT: Igen, ennek nagyon örülünk. Azt szeretnénk, ha a Brand World mágnesként vonzaná a meglévő rajongókat, és újakat szerezne azzal, hogy mindenki előtt megnyitja kapuit. Biztos vagyok benne, hogy a Brand World nagy előny lesz az egész régió számára. A Rems folyó mentén vezető kerékpárút már most is népszerű célpont, és a Brand World még vonzóbbá teszi majd. A STIHL akkor érte el a kitűzött célt, ha a Brand World a régió úti céljává válik; egy olyan hellyé, ahol az emberek szívesen töltenek időt, és ahová újra és újra vissza akarnak térni. Végső soron úgy alakítottuk ki a márkaélményt, hogy minden korosztály és minden érdeklődő tudjon belőle meríteni valamit. Amikor az emberek elhagyják a Brand Worldöt, ideális esetben tanultak valamit és inspirálódtak. Úgy gondoljuk, hogy különösen az iskoláknak tudunk valami nagyszerűt nyújtani.

A forgó erdei mozi
A forgó erdei moziban a látogatók megismerhetik az erdő különböző évszakait és élőhelyeit.

A Brand World és az új épületegyüttes építészetileg lenyűgöző. Elmondaná, hogy mi alapján tervezték az új épületeket?

SARAH GEWERT: Az 1-es üzem ilyen különleges helyen van: Közvetlenül a Rems és körülvéve sok erdő. Olyasmit akartunk létrehozni, ami egyedi, de ugyanakkor beleillik a természeti környezetbe. Ez késztetett minket arra, hogy egy jellegzetes, egyszerű, de lenyűgöző dizájnnyelvet válasszunk. A színvilág és a kiválasztott anyagok, valamint a változó, nagyon élénk felületek lehetővé teszik, hogy az új épület jól illeszkedjen a környezetébe. A homlokzat színjátéka a fény és az időjárás függvényében változik. Ez a környezettel együtt lenyűgöző összhatást eredményez.

Kívülről az üveghomlokzat lenyűgöző. Belülről az a benyomásunk támad, hogy az épület valahogy lebeg. Minden nagyon nyitott és tágas. Az oszlopok kis száma miatt az épület folyamatosan nagyszerű kilátást nyújt a természetre. Bárhol is állsz az épületben, mindig láthatod a kinti zöldövezetet. Minden érintett el akarta kerülni, hogy valami fenségeset építsünk; ehelyett az volt az elképzelés, hogy valami nagyon magabiztos és erőteljes dolgot hozzunk létre, amelynek ugyanakkor földhözragadt és hiteles jellege van, ami tükrözi, hogy kik vagyunk.

Az elektronikus múzeumi kalauz

Sumalowitsch úr, Ön és csapata a Brand World tartalomfejlesztéséért és a látogatói élményért felelős. Mire számíthatnak a látogatók?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Azt szeretnénk, ha ez egy olyan hely lenne, ahol az emberek összejönnek, tájékozódnak, inspirálódnak és szórakoznak." Szeretnénk, ha a STIHL márkavilága egyedülálló élményt nyújtana. A látogatók elmerülhetnek a STIHL világában, és három emeleten keresztül interakcióba léphetnek a tartalommal. De a törekvéseink túlmutatnak ezen. Célunk, hogy olyan témákkal foglalkozzunk, amelyek fontosak a nagyközönség számára. Az "Az erdők ereje" című kiállítási terület, amely a földszinten kapott kiemelt helyet, ezt úgy éri el, hogy a téma aktualitását a kertészettel és kertépítéssel foglalkozó szakemberektől az iskolásokig mindenki számára elérhetővé teszi.

Hogyan oszlik meg a márkavilág?

PAUL F. SUMALOWITSCH: A Brand World három szintre terjed ki. A túra a Vision szintjén kezdődik, ahol a látogatókat egy olyan utazásra visszük, amely elsősorban a vállalat történetét és növekedését mutatja be. Az 1. szinten található Innováció részleg a termékeinket és alkalmazási területeinket mutatja be, olyan témákkal, mint a technikai újítások, a kiváló minőségű gyártással kapcsolatos szempontok, valamint a jelenlegi portfóliónkból kiválasztott eszközök. Aztán ott van az Emotion szint, ahogy mi hívjuk, a földszinten, amire különösen büszke vagyok [nevet].

Azt szeretnénk, ha a kiállítási koncepció lelkesedést keltene az emberekben a márka iránt, és érzelmi kötődést hozna létre velük. Azt szeretnénk, ha ez egy olyan hely lenne, ahol az emberek összejönnek, tájékozódnak, inspirálódnak és szórakoznak."
Paul F. Sumalowitsch, a márka, a kiskereskedelem és a kommunikáció vezetője
Paul F. Sumalowitsch, Márka, kiskereskedelem és kommunikáció vezetője

Miről szólnak a földszinti kiállítóterek?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Számos izgalmas témát fedezhetsz fel itt. "Az erdők ereje" című dokumentumban a vállalat szándékosan visszalép, és hagyja, hogy szakértők ismertessék az erdők és az erdők különböző funkcióit és előnyeit. A tudományosan igazolt tények mellett itt elsősorban az emberek és történeteik állnak a középpontban. A Brand World azt is jelenti, hogy most először van egy márkaboltunk, amely nagy fizikai jelenléttel és a teljes választékkal rendelkezik, valamint az interaktív TIMBERSPORTS® élményt nyújtja - két olyan aspektus, amely különleges érzelmi vonzerőt kölcsönöz a márkánknak, és valóban megkülönböztet minket, nem csak a versenytársaktól. Természetesen a látogatóknak lehetőséget kínálunk arra is, hogy megpihenjenek kis, de szép kávézónkban, ahol regionális ételeket és italokat szolgálunk fel.

SARAH GEWERT: Az Emotion szint igazi megkülönböztető jegyet jelent számunkra. Az erdő és az erdei témák a Brand World és a márkánk központi elemei. Ezek a témák mindenkit érintenek, és nem lehet őket figyelmen kívül hagyni. Ezek az aktuális fejleményekhez is kapcsolódnak, mint például az éghajlatváltozás, a fenntartható erdőgazdálkodás, az új erdők telepítése és az esőerdők védelme. Multimédiás koncepciót valósítottunk meg, sokféle kiállítási tárgyat és kommunikációs módszert alkalmazunk. Ezzel egy különleges fórumot biztosítunk a természetnek - az alapnak, amelyre mindannyiunk élete és munkája épül.

Virtuális valóság állomások
A TIMBERSPORTS® területen a látogatók virtuális valóság állomásain megtapasztalhatják az extrém sportokat, és bepillanthatnak a versenyek kulisszái mögé.
"A láncfűrész evolúciója" kiállítási terület

Amikor most végigsétál az épületen vagy áll előtte, elégedett, büszke arra, amit elértünk? Vagy csak örülsz, hogy végre elkészült?

SARAH GEWERT: Természetesen büszkék vagyunk! Mi azonban kreatív emberek vagyunk - így a következő ötletek már a fejünkben vannak, és a vágy, hogy megvalósítsuk őket. Végül is a márkavilág nem áll meg. A STIHL folyamatosan fejlődik és alkalmazkodik a vásárlói preferenciákhoz és a kortárs szempontokhoz - és ennek itt is tükröződnie kell. Szeretnénk, ha a Brand World állandó vonzerővel rendelkezne. Célunk, hogy mindig valami újat kínáljunk, ezért már most a jövőbe tekintünk.

PAUL F. SUMALOWITSCH: Nagyon büszke vagyok a csapatunkra! De a munkánk még nem ért véget. Folyamatosan új utakat keresünk, hogy lenyűgözzük a látogatókat, és olyasmit kínáljunk nekik, amit érdemes többször is megnézni. Ezt szem előtt tartva a Brand World-et olyan új témákkal bővítjük, amelyek mind a STIHL-t, mind a társadalom egészét érintik. Egy moduláris és rugalmas kommunikációs platform formájában létrehoztunk egy színpadot, amelyet folyamatosan új tartalommal szeretnénk megtölteni. Csapatunk ötleteinek listája kimeríthetetlen - ahogyan a tagok elkötelezettsége is. Mindenki, aki részt vesz a projektben, nagyon szenvedélyes, és nagy figyelmet fordít a részletekre a Brand Worldért és a Brand Worldön. Ez a jövőben sem fog változni.

Melyik dolgot szeretnéd a legjobban megmutatni a látogatóknak? Minek örül különösen?

PAUL F. SUMALOWITSCH: Nagyon nehezen tudok egyetlen helyet kiválasztani. Ha egyet kellene választanom, akkor az az Emotion szint lenne.

SARAH GEWERT: Nekem sincs most kedvenc helyem. Az Emotion szint és az "Erdők ereje" kiállítás nagyon fontos számomra. Nemrég beszélgettem az unokaöcsémmel, aki azt mondta, hogy a mi fűrészeinket csak fakivágásra találták ki. Most elhozhatom ide, és megmutathatom neki, hogy a fákat néha ki kell vágni, hogy helyet és fényt teremtsünk az újaknak, hogy növekedhessenek. A kiállításon elmagyarázhatom neki, hogy termékeink segítenek a természet védelmében és megőrzésében. Jó, ha a termékeinket kontextusba helyezzük. Ezen túlmenően lehetőséget kínálunk az embereknek, hogy megtapasztalják, mi minden mást képviselünk, mi áll a márkánk hátterében, és milyen kiváltság a természetben és a természettel dolgozni.

Érdekelheti még