India. A gondolatok az illatos fűszerektől és a színes száriktól a Himalája csúcsain át az Indiai-óceán partjaiig sodródnak. Az egyre inkább gépesített mezőgazdaságával ez egy izgalmas piac, amely jelenleg gyorsan fejlődik és bővül. Találkozunk Parind Prabhudesai-jal, a STIHL indiai értékesítési vállalatának ügyvezető igazgatójával, és beszélgetünk vele hazájáról.

India a sokszínűség és a spiritualitás országa. Az északi Himalája hegyvonulataitól a déli kiterjedt tengerpartokig India különböző domborzattal, talajkultúrákkal és gazdálkodási formákkal rendelkezik. Itt a mezőgazdaság dominál - elvégre az indiai népek mindig is szakértő agronómusokként és kereskedőkként voltak ismertek. Több mint 1,3 milliárd lakosával Kína után a világ legnépesebb országa, és az emberek több mint 50%-a a mezőgazdaságban vagy az ahhoz kapcsolódó ágazatok valamelyikében dolgozik. A kistermelők és a határ menti gazdálkodók kevesebb mint két hektár földet birtokolnak, ami az összes gazdálkodó 86,2%-át teszi ki. A potenciális munkavállalók nagy száma azt jelenti, hogy a munkaerőköltségek alacsonyak, ez pedig jelentősen lassítja ennek a fontos és nagy potenciállal rendelkező gazdasági ágazatnak a teljesítményét. A mezőgazdaságban a gépesítés csak a közelmúltban terjedt el igazán.

Parind Prabhudesai

"India változatos domborzatával számos lehetőséget kínál az erdészet, a mezőgazdaság, a kertészet és a kertépítés fókuszterületein" - magyarázza Parind Prabhudesai, a STIHL India ügyvezető igazgatója. Németországgal, az USA-val vagy Skandináviával ellentétben neki és csapatának szembe kell néznie azzal a kihívással, hogy az indiaiak mintegy harmada a szegénységi küszöb alatt él. A kapcsolódó alacsony vásárlóerő miatt nagy a kereslet a megfizethető termékek iránt. A STIHL például a STIHL FS 230 tisztítófűrésszel és a STIHL MS 180 láncfűrésszel pontosan ezt a követelményt teljesíti. A STIHL MH 710 talajmaró újdonság a piacon. Az indiai piacra jellemzőek továbbá a teatermesztéshez és betakarításhoz használt erőgépek, valamint a különböző szerszámfelszerelések iránti szezonális igényt kielégítő kombinált szerszámok iránti kereslet. A kormányzati támogatások lehetővé teszik a kisbirtokosok számára, hogy megvásárolják ezeket az erőgépeket, magyarázza Parind Prabhudesai.

18031_STIHL_Geschaeftsbericht_2019_0031.jpg

Parind Prabhudesai 2014 óta ügyvezető igazgatója az ANDREAS STIHL Pvt Ltd. indiai értékesítési vállalatnak, amelynek székhelye Pune-ban található. A helyszín jelenleg növekszik - akárcsak az indiai piac. Jelenleg több mint 1600 STIHL értékesítési pont van országszerte.

A márkás termékek keresettek: Robusztusságuk, tartósságuk és jó munkateljesítményük önmagukért beszélnek. Ráadásul a kormány csak meghatározott és általában magasabb minőségű termékeket támogat: "A cél az, hogy minden gazdálkodó megfelelő gépesítéssel rendelkezzen, amely támogatja megélhetését és hozzájárul a gazdaság egészéhez."

A jobb technológiák és a növekvő gépesítés, az új öntözési lehetőségek és a kormány által támogatott árpolitika kombinációjának köszönhetően az indiai mezőgazdaság jelenleg kielégítő növekedést mutat. A STIHL India szorosan figyelemmel kíséri az iparágat, és részt vesz a gazdákat célzó speciális kampányokban. "Ez az időszak nagyon izgalmas és nagyon fontos számunkra" - mondja Parind Prabhudesai. Számára az a változás, amelyet az indiai mezőgazdaság jelenleg átél, szinte forradalomnak számít: A gazdák élet- és munkakörülményeinek mélyreható változása.

A STIHL motoros szerszámaival sikeresen támogatja az indiai mezőgazdaság fejlődését.
Parind Prabhudesai
Parind Prabhudesai, A STIHL India ügyvezető igazgatója

Ezért a STIHL India nem csak a termékek eladásáról, hanem a potenciális új ügyfelek oktatásáról is szól. Látniuk és érteniük kell, hogy a gépek és a műszaki segédeszközök milyen hozzáadott értéket és támogatást nyújthatnak. Ezért a STIHL India már az egész országban aktív. A kifejezetten erre a célra tervezett "Parivartan Yatra" roadshow (magyarul "Az átalakulás útja") keretében a STIHL kereskedők távoli területeket is felkeresnek, és videók segítségével ismertetik a termékalkalmazásokat, bemutatják a szerszámokat a terepen, valamint közvetlen tudás- és ötletcserére törekszenek a gazdákkal. "Ezen túlmenően a különböző mezőgazdasági szövetkezetekkel való együttműködés segít nekünk abban, hogy nagyobb csoportot tudjunk inspirálni erre a témára." De a közösségi médiát, az internetet és a televíziót, a népszerű sportcsapatok szponzorálását és a speciálisan átalakított furgonokat is használják marketingcélokra.

18033_STIHL_Geschaeftsbericht_2019_0032.jpg

A STIHL MH 710-hez hasonló talajművelő gépek népszerűek az indiai farmerek körében. A márkás termékek vásárlását az utóbbi időben az állam támogatja. Ez a kistermelők számára is megkönnyíti a vásárlást és a gazdaságos működést.

Ismerjük a gazdákat, a termesztési körülményeket, és tudjuk, milyen felszerelésre van szükségük. Ez a mi előnyünk.
PARIND PRABHUDESAI
Parind Prabhudesai, A STIHL India ügyvezető igazgatója
18016_STIHL_Geschaeftsbericht_2019_0024.jpg

A rizs mellett az Indiában termesztett fő élelmiszer a búza. Az ország a világ egyik legnagyobb cukornád-, tea- és gyapottermelője is. A fűszerek szintén a legfontosabb mezőgazdasági termékek közé tartoznak.

Rush in Jodhpur market- India

India színes. Ezt láthatjuk a pompás szárikban - és az indiai konyhában. Az ízek és színek spektruma az amchurtól, a szárított zöld mangóból készült világossárga portól a barna fahéjrudakig terjed.

ASTIHL India 2006 óta Pune-ban székel. A Mumbai-tól alig 150 kilométerre fekvő nyugati város oktatási intézményeiről és IT-parkjairól ismert, és több mint 220 német vállalatnak ad otthont. 2019-ben Pune-ban megkezdődtek az építési munkálatok, hogy egy új, korszerű épületbe költözhessenek. A beruházás célja, hogy segítse az értékesítési partnerek és szakkereskedők képzését országszerte, valamint hogy még hatékonyabban és célzottabban érjék el az ügyfeleket. Három regionális iroda és további raktárkapacitások is működnek Delhiben, Kalkuttában és Bengaluruban, így a STIHL termékek az egész országban elérhetőek. Ezen túlmenően olyan képzési létesítmények is lesznek, amelyekben a szakkereskedők megfelelő képzésben részesülhetnek, és közvetlen kapcsolatfelvételre nyílik lehetőség az ügyfelekkel. Az építés és a szerkezetfejlesztés mellett Parind Prabhudesai mindig is nagyon érdeklődött a piackutatási eredmények iránt, hogy minél több ismeretet gyűjtsön ügyfelei igényeiről. Különböző tanulmányok segítségével támogatják a termékbevezetéseket, a fejlesztési potenciál azonosítását és az értékesítési hálózat bővítését: "Ismerjük a gazdákat, a termesztési körülményeket és azt, hogy milyen felszerelésre van szükségük. Ez a mi előnyünk."

Az STIHL ezt az előnyt a teljes termelési hálózatban kihasználja. A fejlesztések a németországi központban folynak, ismerve a gazdálkodók speciális igényeit és a költséghatékony, robusztus és kiváló minőségű erőgépek iránti igényt. Az eredmény egy olyan termékcsalád, amelyet kifejezetten az újonnan iparosodott országok igényeinek kielégítésére terveztek. Az elektromos szerszámok árfekvésűek és robusztusak; a tulajdonos által is sikeresen és könnyen javíthatóak, és sokoldalúan használhatóak. A teljes ázsiai piac mély ismeretében kifejlesztett termékeket, mint például a STIHL FS 230 tisztítófűrészt és a STIHL BC 230 kultivátort a STIHL China Qingdaóban gyártja és onnan exportálja. "Ezzel a portfólióval, amely a STIHL csoport teljes szakértelmére épül, meggyőztük az indiai ügyfeleket."

1 | 4
A NEMZETKÖZI STIHL GYÁRTÁSI HÁLÓZAT
01
02
03
04
A NEMZETKÖZI STIHL GYÁRTÁSI HÁLÓZAT

NÉMETORSZÁG
Újonnan iparosított piaci termékek fejlesztése
Waiblingenben.

KÍNA
Speciális erőgépek, mint például a STIHL FS 230 tisztítófűrész vagy a STIHL BC 230 kultivátor gyártása
Qingdaóban, a STIHL China-nál.

Kínában.

ÁZSIA
DELIVERY az egész ázsiai piacra.

INDIA
DISZTRIBÚCIÓ
a pune-i elosztóközponton és három további raktáron keresztül Delhiben, Kalkuttában és Bengaluruban, valamint 1.625 értékesítési ponton keresztül.

Érdekelheti még