Waiblingen, 2020.4.28. | A vállalat sajtóközleménye
A STIHL-csoport a 2019-es pénzügyi évben 3,93 milliárd eurós árbevételt ért el. Ez 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (3,78 milliárd euró). Ha a devizaárfolyamok hatásait nem vesszük figyelembe, a bevétel növekedése 2,7 százalék körül alakult volna. A STIHL igazgatótanácsának elnöke dr. Bertram Kandziora a vállalat éves sajtótájékoztatóján: "Az elmúlt év számos kihívása ellenére sikerült a csoport bevételeinek növekedését elkönyvelnünk. Ugyanakkor a kereskedelmi konfliktusok kiéleződése, a világgazdaság gyengülése és a kedvezőtlen időjárási viszonyok is nyomot hagytak maguk után." Emellett egyre nagyobb tendenciát mutat a benzinüzemű termékek vezeték nélküli akkumulátoros termékekkel való helyettesítése. Miközben az akkumulátortermékek értékesítése nőtt, a benzintermékek iránt csökkenő kereslet mutatkozott. Összességében az értékesítés stabil maradt. Az idei év első negyedévét már hátrányosan befolyásolta a COVID-19 világméretű elterjedése. "A nagyon jó január és február után az első negyedév a tavalyi eredményt hozta. Mivel számos országban bezárták a márkakereskedéseket, feltételezzük, hogy a második negyedévben érezhető visszaesés lesz. De középtávon továbbra is optimisták vagyunk" - mondta a STIHL igazgatótanácsának elnöke. "Családi vállalkozásként jelentős felelősséget viselünk alkalmazottainkkal szemben a koronavírus okozta válság során. Ez azt jelenti, hogy igyekszünk munkahelyeket biztosítani, és amennyire csak lehetséges, tovább működtetni a gyártósorokat és ellátni a kereskedőket - természetesen szoros együttműködésben az egészségügyi hatóságokkal, és az üzemekben a szigorú és szabályozott védőintézkedések betartásával. Végül is nekünk is felelősséggel tartozunk a több mint 53 000 szervizelő kereskedőnk és több millió ügyfelünk iránt" - mondta dr. Kandziora.
Az egyes piacok 2019-ben igen változatos képet mutattak. Az eladások kedvezően alakultak Nyugat- és Kelet-Európában, Oroszország kivételével. Észak-Amerikában, amely évek óta a STIHL Csoport növekedési motorja, enyhe visszaesés volt tapasztalható. Ez a tendencia elsősorban a kertészeti szezon kezdetének hideg és csapadékos időjárásának köszönhető. Ázsiában a vállalat kismértékű növekedést ért el az eladásokban. Különösen India fejlődött nagyon kedvezően, és kétszámjegyű növekedést mutatott. Az egységeladások Afrikában, ahol a vállalatnak van egy leányvállalata Dél-Afrikában, 2017 óta pedig egy második leányvállalata Kenyában, az előző évivel megegyező szinten vannak. "Tavaly tovább bővítettük a STIHL kereskedői hálózatot. Az ügyfelek mostantól világszerte több mint 53 000 szervizkereskedőhöz fordulhatnak, ahol STIHL termékeket vásárolhatnak, és megbízható szakmai tanácsokat és műszaki szolgáltatásokat kaphatnak" - mondta dr. Kandziora.
A csoportban foglalkoztatottak száma 2,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. 2019. december 31-én a STIHL összesen 16 722 főt foglalkoztatott.
A német anyavállalat, az ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2019-ben mérsékelt, 0,8 százalékos, 1,21 milliárd euróra emelkedő árbevételt ért el (előző év: 1,2 milliárd euró). Ehhez hozzájárult a termékösszetétel változása is. Az elmúlt évben például több nagyobb értékű terméket értékesítettek, mint az azt megelőző évben. Másrészt az anyavállalatnál csökkentek az eladási darabszámok. "Ennek ellenére a családi tulajdonban lévő STIHL továbbra is erős pozíciót foglal el Németországban" - mondta dr. Kandziora. A 2019. évi beruházások 134 millió eurót tettek ki (előző év: 124 millió euró). A beruházások nagy részét a ludwigsburgi logisztikai központ bővítésére, a waiblingen-neustadti termelési logisztikai központ emeletekkel való bővítésére, valamint az alapító vállalat székhelyének korszerűsítésére és a STIHL Brand World építésére fordították Waiblingenben.
Az ANDREAS STIHL AG & Co. KG létszáma az előző évi mérlegfordulónaphoz képest 1,9 százalékkal nőtt. 2019. december 31-én az anyavállalatnál 5 090 fő dolgozott. Ebből 3626-an Waiblingenben, 247-en Ludwigsburgban, 395-en Fellbachban, 755-en Weinsheimben és 67-en Wiechs am Randenben dolgoztak.
A folyó év első negyedévét súlyosan befolyásolták a koronavírus-járvány megfékezésére irányuló világméretű intézkedések. A STIHL az évet megnövekedett darabszámú értékesítéssel és bevétellel kezdte, de a koronavírus terjedése márciustól negatívan hatott az üzletmenetre. A STIHL arra számít, hogy 2020-ban összességében csökken az eladások darabszáma. A nagyon dinamikus helyzet miatt azonban a világjárvány elleni intézkedések hatásait még nem lehet teljes bizonyossággal megjósolni. "Nagyfokú rugalmasságunknak köszönhetően gyorsan tudunk reagálni a piaci változásokra. Közép- és hosszú távon továbbra is optimisták vagyunk" - mondta dr. Kandziora. Amint a koronavírus okozta válság elmúlt, a STIHL arra számít, hogy a piacok ismét lendületbe jönnek, és az eladások emelkedni fognak. "Mindazonáltal számos kihívással kell szembenéznünk, amelyekkel meg kell küzdenünk: Amellett, hogy folytatnunk kell az üzleti tevékenységet, miközben a világjárvány idején jelentős korlátozások érintik a termelést és az értékesítést, az akkumulátorok szegmensében a verseny fokozódásával is szembe kell néznünk. Emellett 2020-ban gyenge világgazdasági körülményekre lehet számítani. E kihívásokkal való megbirkózás érdekében számos projektet indítottunk a hatékonyság növelése és a vállalaton belüli költségmegtakarítás érdekében. A STIHL több mint 90 évvel ezelőtti alapítása óta számos válságot átvészelt már. Bízom abban, hogy ezt a világméretű koronavírus-válságot is le fogjuk győzni. És szeretném kifejezetten megköszönni munkatársainknak a hatalmas elkötelezettséget, a koronavírus terjedésének elkerülése érdekében feltétlenül szükséges biztonsági intézkedések betartását és a csoporton belüli kiváló együttműködést" - hangsúlyozta dr. Kandziora.
A STIHL az év első felére számos új terméket jelentett be az akkumulátoros, benzines és digitális szegmensben.
Az új kollekció éppen időben a szabadtéri szezon kezdetére már elérhető a STIHL online Brand Shopban a www.stihl-markenshop.de oldalon. A vásárlók és a márka rajongói mindent megtalálnak, ami megmelengeti az igazi STIHL-rajongók szívét - a kizárólagosan tervezett textíliáktól és kiegészítőktől kezdve a fa játékokon és történelmi modelleken át a rajongói tárgyakig. A koncepció népszerűségét többek között az is bizonyítja, hogy a "Contra Lightning" univerzális tárolódoboz elnyerte a Promotional Gift Award 2020 díjat a különleges design kategóriában.
A fakitermelő sportot is érintik a koronavírus visszaszorítására irányuló jelenlegi intézkedések. Ezért a STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport Series június végéig tervezett összes eseményét - beleértve a május végére tervezett bécsi World Trophy-t is - hivatalosan törölték. A helyzet alakulásától függően a nemzetközi szezon hátralévő részére vonatkozó döntést megfontolt és felelősségteljes módon hozzuk meg. Ez vonatkozik a november elejére tervezett svédországi világbajnokságra is.