Waiblingen, 2019. szeptember 17. | A vállalat sajtóközleménye
A STIHL-csoport 2,8 milliárd eurós árbevételt ért el a 2019. január és augusztus közötti időszakban. Ez 6,1 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. Ha az ingadozó árfolyamok hatásait nem vennénk figyelembe, a növekedés 4,8 százalékos lett volna. "A növekedés elsősorban a magasabb árú termékek iránti erősebb keresletnek köszönhető. A teljes darabszámú értékesítés kevésbé dinamikusan alakult. Ennek ellenére tovább tudtuk növelni piaci részesedésünket a benzines szegmensben" - magyarázta a STIHL igazgatótanácsának elnöke, dr. Bertram Kandziora a vállalat szeptember 17-i sajtótájékoztatóján.
A vezeték nélküli elektromos szerszámok eladásai kétszámjegyű növekedést mutattak, míg a benzines termékek iránti kereslet enyhén csökkent. "Miközben egy millimétert sem engedünk a benzinmotoros szerszámok fejlesztéséből, ezzel párhuzamosan felgyorsítjuk a vezeték nélküli termékekkel kapcsolatos munkánkat" - hangsúlyozta dr. Bertram Kandziora. Az elmúlt évben az üzletmenetet kedvezőtlenül befolyásolták a kedvezőtlen időjárási körülmények, mivel egyes kulcsfontosságú régiókban rendkívül magas hőmérsékletet és nagyon kevés csapadékot tapasztaltak, valamint a nehéz világgazdasági helyzet és a kereskedelmi korlátok. "Sok kereskedő még mindig teljesen feltöltötte az előző évi készleteit. Így az idei megrendelések meglehetősen mérsékeltek voltak" - mondta az igazgatótanács elnöke.
"Összességében az első félévben a kihívást jelentő keretfeltételek miatt csak kismértékű növekedést értünk el az eladásokban. A gyengülő világgazdaság, a növekvő kereskedelmi korlátozások és a még mindig nem tisztázott Brexit-szabályozás nem éppen előnyös a vállalkozásunk számára. Az egyes piacokon azonban ettől némi eltérés tapasztalható" - jelentette dr. Kandziora. Nyugat-Európa, valamint Oroszország nélkül Kelet-Európa is pozitív növekedést könyvelhetett el. Itt különösen a vezeték nélküli termékek eladásai voltak jelentősek, bár a benzines termékek is hozzájárultak ehhez a fejlődéshez. Az alacsonyabb oroszországi értékesítés elsősorban az előző évi magas készletszinteknek tudható be. Ez a 2018-as száraz nyárnak és a továbbra is gyenge vásárlóerőnek köszönhető. Az észak-amerikai piacon az eladott egységek száma kissé meghaladta az előző évi szintet. A STIHL csoport számára Afrika hosszú távú kilátásokkal rendelkező növekedési piac - jelenleg azonban abszolút értékben nagyon alacsony szinten áll. A vállalat tovább kívánja fokozni értékesítési tevékenységét Latin-Amerikában. 2020-ban a STIHL saját értékesítési vállalatot nyitott Peruban. 2019. augusztus 31-én a STIHL alkalmazottainak száma világszerte 16 823 fő volt.
A 2018-as aszály folytatódó hatásai ellenére a STIHL az idei év első nyolc hónapjában a német piacon magasabb árbevételt ért el, mint az előző év azonos időszakában. "Bíztató a vezeték nélküli elektromos szerszámok és a benzines láncfűrészek eladásának növekedése. A STIHL iMOW robotfűnyírók és magasnyomású mosók darabszámban történő értékesítése szintén nőtt. Az őszre előre tekintve bízunk a további növekedésben, ha az időjárási körülmények a javunkra válnak, és ha vonzó reklámkampányok támogatnak bennünket" - magyarázta dr. Kandziora. A német piacot a hesseni Dieburgban működő STIHL értékesítési vállalat látja el, amely augusztusban ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját. A vállalat az elmúlt években gyorsan növekedett: A STIHL Dieburg bevétele 60 százalékkal nőtt a logisztikai létesítmény legutóbbi, 2009-es bővítése óta. A folyamatos növekedés és a német piac növekvő igényei miatt a STIHL több mint 25 millió eurót fektet be a telephely bővítésébe és egy új logisztikai épület építésébe, amely 2020 végén kezdi meg működését.
A német anyavállalat, az ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2 százalékkal 816 millió euróra emelkedett. A létszám 1,5 százalékkal nőtt. 2019. augusztus 31-én az anyavállalat 5 032 főt foglalkoztatott. Ebből 3564-en Waiblingenben, 381-en Fellbachban, 258-an Ludwigsburgban, 757-en Weinsheimben és 72-en Wiechs am Randenben dolgoznak. "Munkatársaink alapvetően hozzájárulnak vállalkozásunk sikeréhez. Ezért fektetünk nagy összegeket a munkavállalóinknak nyújtott önkéntes juttatásokba, valamint az anyavállalatnál folyó képzésbe és továbbképzésbe" - mondta dr. Kandziora. 2019-ben a vállalat 187-ről 210-re növelte a gyakornokok számát. A STIHL a duális tanulmányi programját is kibővítette az új informatikai és digitális üzleti menedzsment szakokkal.
Az üzleti kilátásokról szólva dr. foglalta össze Kandziora: "Stratégiai tervezésünkben hosszú távon további növekedést feltételezünk. Az erősödő verseny, a gyengülő világgazdaság és a globális kereskedelmi konfliktusok közepette csak óvatosan vagyunk optimisták, különösen a rövid távú kilátásokat illetően. Németországban a STIHL az elektrotechnika és a távközlés, az informatika, a szoftver/hardverfejlesztés, az akkumulátor- és termékfejlesztés, valamint az informatika területére keres szakképzett munkavállalókat. Az anyavállalatnak jelenleg mintegy 350 üres álláshelye van. Ami a gyártást illeti, a vállalat nem számít arra, hogy idén új munkatársakat vesz fel ezen a területen Németországban.
A digitális átalakulás, a vezeték nélküli termékek növekvő jelentősége és az online kiskereskedelemmel kapcsolatos új vásárlói igények számos vállalat számára aktuális kérdések. A motoros kerti és erdészeti szerszámok ipara is drámai változásokon megy keresztül. Dr. Kandziora: "Jelentős beruházásokkal készültünk fel erre az átalakulásra a személyzet képzésébe, valamint a vezeték nélküli technológiába, az elektronikába és a robotikába. Ezt a stratégiát tovább fogjuk folytatni és optimalizálni fogjuk." A STIHL emellett számos intézkedést tervez végrehajtani az értékesítés és a termékpolitika terén. Jövő tavasztól például a vállalat a német piacon a www.stihl.de weboldalon egy kényelmes online boltot kínál majd ügyfeleinek a termékek megrendeléséhez. A kereskedők továbbra is személyes kapcsolattartó pontként szolgálnak az ügyfelek számára, és tanácsadást, oktatást és szervizelést nyújtanak. "Ezen túlmenően tovább optimalizáljuk a STIHL termékeket, folyamatokat és szervizelést, hogy felkészüljünk a változó keretfeltételek által támasztott kihívásokra" - mondta a STIHL igazgatótanácsának elnöke.
"Annak érdekében, hogy ügyfeleink többrétegű igényeit a lehető legjobban kielégítsük, továbbra is a benzines és vezeték nélküli szerszámok portfóliójának keverékére fogunk koncentrálni" - magyarázta dr. Kandziora. "Miközben egy millimétert sem engedünk a benzinmotoros szerszámok fejlesztéséből, ezzel egyidejűleg felgyorsítjuk a vezeték nélküli termékekkel kapcsolatos munkánkat." A STIHL Nemzetközi STIHL Médianap keretében tartott sajtótájékoztatón több új terméket is bemutattak:
"A STIHL egyike azoknak a márkáknak, amelyek világszerte lelkesítik az embereket és érzelmeket váltanak ki. A STIHL egy új márkaboltot hozott létre, hogy ezt a köteléket erősítse" - magyarázta a STIHL igazgatótanácsának elnöke. A hét kollekcióban - Heritage, Home, Urban, Wild Kids, Nature, Timbersports Fan és STIHL Fan - a vásárlók és a rajongók egyedi tervezésű textíliákat, fa játékokat, történelmi modelleket és gyűjtői tárgyakat találnak. Elvileg egyik termék sem kapható a polcról, hanem kifejezetten a STIHL márkabolt számára készült. A termékek kaphatók a hivatalos kereskedőknél és online is a www.stihl- markenshop.de. Korábban csak Németországban és Ausztriában volt elérhető, de mostantól más országokra is kiterjesztették az elérhetőséget.
A STIHL TIMBERSPORTS® sorozat világelitje november 1-jén és 2-án a cseh fővárosban, Prágában gyűlik össze, hogy az extrémsport sorozat nemzetközi döntőjében megmérkőzzön a 2019-es világbajnoki címekért. A regnáló ausztrál csapat- és egyéni világbajnokok azért küzdenek, hogy megőrizzék első helyüket, és megvédjék azokat az erős európai és tengerentúli versenyzőkkel szemben. A cseh főváros, Prága 2019-ben első alkalommal ad otthont a STIHL TIMBERSPORTS® Világbajnokságnak, a történelmi Ipari Palota rendkívüli és impozáns helyszínén.