Waiblingen, 2017.4.25. | A vállalat sajtóközleménye
"A STIHL-csoport bevétele 2016-ban 6,6 százalékkal 3,46 milliárd euróra nőtt - ez új rekordot jelent a vállalat 90. évfordulójának évében. Ha a devizaárfolyamok az előző évi szinten maradtak volna, akkor a bevétel növekedése valójában 9,5 százalékos lett volna" - mondta a STIHL igazgatótanácsának elnöke, dr. Bertram Kandziora a vállalat mérlegbeszámoló sajtótájékoztatóján. "Felgyorsítjuk az új akkumulátoros elektromos szerszámok fejlesztését, ugyanakkor továbbra is élen járunk a benzines technológia terén." A STIHL kihasználja az Ipar 4.0 és a digitalizáció által kínált lehetőségeket, hogy tovább növelje az ügyfelek számára nyújtott előnyöket. A STIHL 2018-ban új technológiákat és csatlakoztatott termékeket mutat be. "A trend az intelligens kertek felé halad" - mondta dr. Kandziora. "A tavalyi évhez képest 2017-ben még mindig sokkal nagyobb keresletre számítok - különösen az akkumulátoros elektromos szerszámaink iránt." A STIHL jelentős beruházásokat tervez a növekedés támogatására, különösen a német anyavállalatnál. "Jelenleg mintegy 100 új munkatársat keresünk az anyavállalatnál, különösen a vezeték nélküli technológia, az elektronika, az informatika és a csatlakoztatott termékek területén."
A 2016-os árbevétel-növekedés a jelentősen magasabb darabszámú értékesítésnek köszönhető. Ismét az észak-amerikai piac volt a növekedés legfontosabb motorja. A nyugat-európai kereslet is jelentősen megnőtt, részben a COMPACT vezeték nélküli áramellátó rendszer sikeres piaci bevezetésének köszönhetően. Az orosz piac kissé fellendült. A STIHL a német piacon is jelentős bevételnövekedést ért el az elmúlt évben. Ez a fejlődés 2017 első negyedévében is folytatódott. Az igazgatótanács elnöke hangsúlyozta: "Az új termékek és az általuk generált kereslet jelentősen felülmúlta várakozásainkat, ami azt mutatja, hogy a STIHL minőségét minden ár- és vásárlói szegmensben magasan értékelik." A STIHL értékesítési vállalatai számos országban képesek voltak piaci részesedést szerezni. "Ezzel tovább erősítjük versenyhelyzetünket" - mondta dr. Kandziora.
A 2019-es szezonban további növekedési hullámra számít az ügyvezető igazgatóság elnöke, mivel a STIHL-csoport a VIKING kerti szerszámgyártó teljes termékcsaládját is kizárólag a STIHL márkanév alatt fogja értékesíteni. "A fűnyírók, amelyek eddig csak a VIKING-től voltak kaphatók, és amelyeket 2019-től a STIHL márkanév alatt fognak forgalmazni, a klasszikus belépőszintű termék a kerti erőgépek piacán. Az egyetlen márkába - a világszerte ismert STIHL márkába - történő integráció lehetővé teszi számunkra, hogy akkumulátoros erőgépeinket még vonzóbbá tegyük az ügyfelek számára."
A globális beruházások (209 millió euró) ismét meghaladták az értékcsökkenési leírást (151 millió euró). A beruházások továbbra is főként a vállalat termelési és logisztikai létesítményeire, valamint az új termékek fejlesztésére összpontosítottak. "A STIHL Csoport saját tőke aránya továbbra is magas, 70,5 százalék. Ez fontos alapja családi vállalkozásunk függetlenségének és stratégiánk hosszú távú összehangolásának. Ez az egészséges pénzügyi struktúra lehetővé teszi továbbá, hogy minden beruházást saját likvid eszközeinkből finanszírozzunk" - magyarázta dr. Kandziora. Az eladási darabszám növekedése a létszám növekedését is eredményezte. A világméretű csoportban a foglalkoztatottak száma az év végére 4,7 százalékkal 14.920 főre emelkedett.
A német anyavállalatnál, az ANDREAS STIHL AG & Co. KG, 2,4 százalékkal nőtt, és első alkalommal érte el az egymilliárd eurót. Az exportkvóta az előző évi szinten marad, 88,9 százalékos. A legnagyobb bevételnövekedés az EU-ban és Észak-Amerikában volt tapasztalható. A beruházások összege 70 millió eurót tett ki, és a korábbi évekhez hasonlóan magasabb volt, mint az értékcsökkenés és amortizáció. A beruházási forrásokat főként építési projektekre, termelési létesítményekre és informatikai tevékenységekre fordították. A német anyavállalatnál az elkövetkező években is erős beruházások várhatóak. 2016 végére az anyavállalatnál foglalkoztatottak száma 4,3 százalékkal 4366 főre nőtt. Dr. Kandziora: "A német anyavállalatnál jelentős létszámbővítést tervezünk. Jelenleg több mint 100 állásajánlatunk van - főként első osztályú szakemberek számára. Ezt a növekvő létszámot a sikeres hosszú távú üzleti fejlődésbe való befektetésnek tekintjük. Ez a felvétel növeli a növekedési erőnket."
"A STIHL átfogó digitalizációs stratégiát dolgozott ki" - magyarázta dr. Kandziora. "Számunkra a digitalizáció az ügyfelek számára további előnyök megteremtésének eszköze. Ez megmutatkozhat termékeink jellemzőiben, az ügyfelekkel való interakcióban vagy az új üzleti modellekben." Az Ipar 4.0 komponenseket és alrendszereket már egy ideje használják a STIHL világméretű termelési hálózatában; az intelligens rendszerek és folyamatok világszerte hálózatba vannak kapcsolva egymással. Kollaboratív robotok is használatban vannak. Dr. Kandziora: "Ki fogjuk használni a digitalizáció által kínált növekvő lehetőségeket a folyamatok további optimalizálására."
A STIHL-nél a "Smart Connected" zászló alatt a termékek hálózatba kapcsolását célzó kiterjedt fejlesztési projektek futnak. A VIKING iMow robotfűnyíró már ma is vezérelhető egy alkalmazáson keresztül. Az új projektek messze túlmutatnak ezen, és az "intelligens kert" felé haladnak. Mint mindig, ezeknek a fejlesztéseknek a középpontjában az ügyfél áll. A STIHL elektromos szerszámok felhasználói például valós idejű információkat kapnak okostelefonjukon a működési időről, a fogyasztásról vagy az optimális használatról. Az egyes elektromos szerszámok földrajzi helyének központosított rögzítése is lehetséges. Valójában a digitalizáció által kínált lehetőségeket nemcsak maguknál a termékeknél, hanem a márkakereskedésekben történő szervizelésnél is nagyobb mértékben fogják kihasználni. Az igazgatótanács elnöke, dr. Kandziora azt mondta: "Keményen dolgozunk az intelligens technológiákon, hogy a 2018-as szezonban már a STIHL új digitális alkalmazásait tudjuk bemutatni ügyfeleinknek."
A digitális projektek felgyorsítása és az innovatív üzleti modellek gyorsabb piacéretté tétele érdekében a STIHL részt vesz a stuttgarti székhelyű Pioniergeist által működtetett ACTIVATR programban. Az ACTIVATR összehozza a tapasztalt startup-alapítókat a már működő vállalatok innovációra nyitott munkatársaival. Az ACTIVATR célja, hogy olyan innovatív ötleteket hozzon létre, amelyek vagy a STIHL-en belül maradnak, vagy önállóan tevékenykednek a piacon olyan új startupokban, amelyekbe a STIHL befektet. Az alapítók interdiszciplináris csapata három hónap alatt két új üzleti modell ötletét dolgozta ki. Ezeket az ötleteket az év folyamán tovább finomítjuk, hogy konkrét termékeket és szolgáltatásokat fejleszthessünk ki. Jelenleg más új ötletek is készülnek.
2017 januárjában a STIHL csoport részesedést szerzett a GreenIQ-ban. Ez az izraeli startup cég kerti alkalmazásokhoz, például öntözéshez és világításhoz szükséges hálózatba kapcsolt termékek fejlesztésére és forgalmazására specializálódott. "Ez felgyorsítja a digitalizáció és a csatlakoztatott termékek területén végzett tevékenységeinket, például a saját STIHL Smart Garden Hub fejlesztését" - mondta dr. Kandziora.
Tavasasszal több új termék is piacra kerül: A PRO akkumulátoros energiaellátó rendszer kiegészül a STIHL HSA 94 R sövénynyíróval és a STIHL HSA 94 T sövénynyíróval - mindkettő csendes, nagy teljesítményű professzionális akkumulátoros sövénynyíró. A STIHL FSA 130 professzionális bozótvágógépet is piacra dobják, kerékpárnyéllel vagy tekerhető nyéllel. Ezáltal a professzionális alkalmazásokhoz szánt moduláris akkumulátoros tápegység-rendszer több mint 20 elektromos szerszámra bővül. A belépő szintű szegmensben a vonzó árú akkumulátoros elektromos szerszámok kínálata is újdonságokkal bővül: Sövénynyíró, fűnyíró és fúvó, mindegyik beépített akkumulátorral. Az év eleje óta más termékek is piacra kerültek, mint például a belépőszintű STIHL HT 56 C-E benzines rúdvágó metszőolló.
"Keményen dolgozunk, és egyre szélesebb körű akkumulátoros termékkínálatot kínálunk, és mindezt úgy, hogy egy millimétert sem engedünk a benzines termékeinkből" - foglalta össze dr. Kandziora. "Az idén tavasszal érkezett újdonságok ezt bizonyítják." A STIHL COMPACT akkumulátoros erőgép-rendszer egy második nagy teljesítményű láncfűrésszel bővül a zöldterületek karbantartásához és az egyszerű kézműves tevékenységekhez: A STIHL MSA 140 C-BQ láncfűrész. A készüléket egy cserélhető 36 V-os lítium-ion akkumulátor táplálja, amely kompatibilis a moduláris vezeték nélküli rendszer összes többi elektromos szerszámával. A rendszer a láncfűrészeken kívül sövénynyírót, bozótvágót, fúvógépet és fűnyírót is tartalmaz.
A STIHL bemutatta a STIHL MS 462 C-M benzines láncfűrészt, amelyet közepes és sűrű állományokban végzett professzionális erdészeti munkákhoz terveztek. A mindössze hat kilogrammos motortömegével a lökettérfogat-kategória (70 köbcentiméter) legkönnyebb nagyteljesítményű fűrésze. Az optimalizált M-Tronic motorvezérlő rendszer és a továbbfejlesztett motorkoncepció nagy teljesítményt és kiváló gyorsulást biztosít ennek a professzionális fűrésznek - "más szóval több szórakozást és teljesítményt munka közben" - mondta Dr. Kandziora. Az erőgép már a piacra dobása előtt is nagy hatást gyakorolt a demopark szakvásárt megelőző innovációs kiállításon: A demopark szakértői zsűrije a STIHL MS 462 C-M-et ezüstéremmel jutalmazta alacsony súlyáért.
A VIKING egy újabb termékkel járul hozzá a STIHL COMPACT akkumulátoros erőgéprendszerhez: Az MA 235 fűnyíró. Kompakt szerszámméreteivel, ergonomikus mono comfort kormányával, 33 centiméteres vágási szélességével és mindössze 14 kilogrammos súlyával az MA 235 tökéletes partner a legfeljebb 200 négyzetméteres gyepfelületű kiskertek számára.
A STIHL TIMBERSPORTS® sorozat május 20-án kerül megrendezésre Hamburg kikötőjében. A Champions Trophy-n a világ nyolc legjobb sportolója négy szakágban, baltával és fűrésszel, kieséses rendszerű versenyen mérkőznek meg egymással. Ez a verseny nemcsak csúcs izomerő és technika, hanem rendkívüli állóképesség is szükséges a sportolóktól - ez a sportág legkeményebb formája a favágásban. Egy nappal korábban a legjobb fiatal sportolók a hamburgi újonc világbajnokságon mérkőznek meg egymással. A nemzetközi szezonzáró, a STIHL TIMBERSPORTS® Világbajnokság november 3-án és 4-én a norvégiai Lillehammerben kerül megrendezésre.